Taal- of beelddenker?

Lukt het jouw kind niet om zich te concentreren op de uitleg in de klas?

Lijkt het alsof de uitleg niet binnenkomt?

Kan jouw kind na de uitleg niet aan het werk?

Lukt het automatiseren van de tafels maar niet?

Grote kans dat jouw kind een andere leeringang heeft dan een ander kind.

Zo hebben visuele denkers: 

  • visuele ondersteuning nodig tijdens de uitleg
  • een top-down benadering om van het deel naar geheel te kunnen gaan (eerste de hele puzzel, dan de losse stukjes)
  • een check-up of de opdracht begrepen is
  • meer informatie te verwerken in hun hoofd dan taaldenkers
Ben je benieuwd wat de leeringang van jouw kind is? 

Daar kun je achter komen door:

  • het laten afnemen van het Wereldspel. Hierbij kunnen o.a. taal- of beelddenken, blokkades en onderpresteren zichtbaar worden.
  • het afnemen van een IOO (individueel onderwijskundig onderzoek). Hierbij breng je het leerniveau van het kind in kaart voor lezen, spelling, rekenen en tekstbegrip. Maar krijg je ook zicht op de samenwerking van de ogen, welke leeringang een kind gebruikt, het werkgeheugen en het intelligentieniveau. Laatst genoemden kunnen de oorzaak zijn. 

Als dit helder is, kun je het onderwijs afstemmen op de onderwijsbehoefte van het kind.

Neem vrijblijvend contact met mij op voor de mogelijkheden die ik hierin kan bieden.

tel.:    06-10962242

mail: jolanda@vankansnaarkracht.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *